Isnin, 23 Oktober 2017

Tokong Chin Swee,Genting Highlands

Selamat Sejahtera...

hai kawan-kawan..cuti sek buat apa ya..huhu..saya duduk genting lah,,syukur adik nak menghantar kami balik ke Genting menemui suami tersayang..hahaha..

Selepas suami habis kerja apa lagi lah..ajak lah suami berjalan-jalan ke Tokong Chin Swee kat Genting ni..Huhu..seram beb berjalan2 kat sini...sebab kat aras bawa tu dia ada menceritakan pasal pengadilan di neraka-neraka lah lebih kurang..kat situ ada patung2 yg seram seperti patung syaitan,patung tukang potong kepala,patung yg menjatuhi hukaman..lebih kuranglah.. masa lalu situ tiba-tiba jadi pening kepala pula sebab patung tu menyeramkan..ada yg terjelir lidah lah..huhu...Kawasan itu dinamakan sebagai 10 Chamber Of Hell.

Kalau dah singgah sini cubalah baca2 kat papan maklumat tu.. mendiang Tan Sri Lim Goh Tong telah membelanjakan 3.2 juta untuk mengindahkan tokong ini.. Patung mendiang pun turut ada di situ. Jgn lupa baca sejarahnya ya di papan maklumat.. 

Pesanan saya...bagi yang beragama Islam dan lain-lain selain dr agama Buddha kita boleh datang ke sini untuk melihat keseniannya.. yang penting kita menghormati tempat ini kerana ini merupakan salah satu tempat beribadat.

sekian..😃







Terima Kasih..Tinggalkan Link Anda.. ^_^

Jumaat, 6 Oktober 2017

Taman Laut Sultan Iskandar - Pantai Penyabung


Haiii Uoolls.. hari tu..(lupadah bila) sempat jugak lah berjalan ke Pantai Penyabong...
 seronok lah ronda2 cari makan je..sampai kat sana jumpa gerai jual keropok,satar,otak2 dan laksa... wah macam orang ngantuk disorong bantal plak..maklumlah dah lama tak gi jalan2 cari makan ni..huhu..rindunya...walau suami tak dapat join pun tetap rasa bahagia... 

Bila dah rasa sedap keropok,satar dan otak-otak tu apa lagi..menyoping makanan lah saya..lepas tu kan kat sana ada jugak org menjual ikan segar..udang kara, belangkang, ikan yu pun ada..pari juga ya.. hihi






Terima Kasih..Tinggalkan Link Anda.. ^_^

Sabtu, 30 September 2017

Birthday gift..

Selamat sejahtera....

hai semua...Seronoknya..kali pertama menyertai contest dan menang pulak tu..hihi ni dia hadiah yg dimenangi sempena birthday saya..

tq mastika
😘🙎😘😘😘😘
Terima Kasih..Tinggalkan Link Anda.. ^_^

komentar Terbaek

Get widget here
Copyright© All Rights Reserved Pinangdansireh.Blogspot.Com