Sabtu, 11 Julai 2009

tips jogging

hai buat kawan2 yg macam saya nie..nak diet kan..nak kurus badan lah n mcm2 dah makan ubat pelangsing..senang jer saya bagi tips2 kalu nak jogging plak....

1. kasut
jangan gunakan kasut tumit tinggi, kasut pegi noreh getah tetapi gunakan kasut sukan yang sesuai...

2. pakaian
jangan berjogging menggunakan seluar jeans, skirt atau seluar slack tetapi gunakan pakaian sukan yang sesuai seperti seluar track dan t-shirt yang boleh menyerap peluh.. tapi bahaya juga klu ada yg jogging guna pakaian dalam n seluar dalam jer ingat negeri org putih aper keh?

3. lokasi
Jagan berjogging di tempat yang banyak kereta, takut mati katak. tetapi pilihlah trek yang selesa dan kawasan yang berbukit..tapi jgn pilih plak tempat yang sunyi nanti kes lain plak..maklumlah zaman sekarang nie banyak jenayah..

4. postur badan..
jangan berjogging dalam keadaan bahu,pinggang, dan kepala membongkok macam orang tak der tulang belakang sebaliknyer dalam keadaan yang menegak.

5. ketika jogging
jangan sebulan sekali berjogging.sebaliknyer berjogging setiap minggu atau tiga kali seminggu..jangan sesekali tergopoh-gapah..

untuk mendapatkan badan yang langsing korang bukan sahaja kena diet melalui pemakanan tetapi juga berjogging... ikuti lah panduan di atas ya..
Terima Kasih..Tinggalkan Link Anda.. ^_^

0 000 yang comey :

Catat Ulasan

terima kasih...

komentar Terbaek

Get widget here
Copyright© All Rights Reserved Pinangdansireh.Blogspot.Com