Rabu, 2 Februari 2011

Kisah Sedih....

Semalam on the way i n my family singgah lah kat stesen Petronas pantai Timur yang ada restoran makn..Tengok lauk2 kat situ sungguh menyelerakan so kita org makan lah..lauk pun ambik yg biasa makan lah seperti ayam,sayur dan ulam..anak aku pulak makan ayam goreng dan nasi jer n air jus ribena..semua tu kena Rm15..Dasyat...dasyat...memang mahal tapi aku dah jangka kalau makan kat R&R dan tempat2 kat tepi Highway ni memang mahal...

Alkisah bermula sedang aku enak makan,tiba-tiba aku terlihat lelaki dalam kumpulan sekitar 6 orang masuk untuk menjamu selera juga..Aku lihat mereka memilih makanan masing2 dan terus ke kaunter untuk membuat bayaran..4 orang daripada rakan2nya sudah membuat bayaran dan duduk terus makan manakala 2 org pak cik tu masih terkial2..aku tengok pakcik tu menyeluk2 poketnya..mengira2 duitnya yang aku pasti memang tak cukup untuk membayar harga makanan mereka berdua...aku sedih melihat tingkah laku pak cik berdua tu..lantas aku terkenangkan adik aku yang cacat di kampung..salah seorang pak cik tu kurus,giginya agak jongang, matanya agak cacat seperti juling dan asyik terkebil..manakala kawannya lagi seorang pendek dan gempal sdikit...

setelah 2/3 kali meminta wang dari rakan2nya pak cik tu dapatlah mengumpul wang cukup untuk membayar harga makanan mereka berdua tetapi air tin soya yang diambil tidak di bayar dan dipulangkan semula..melihat tingkah laku mereka aku mengsyorkan My Hubbby membeli air tersebut dan diberikan kepada mereka..suami aku membeli air yang berharga RM 2 setin itu lalu diberikan kepada mereka..Pak cik tersebut menerima air tersebut dengan terpingga dan mengucapkan terima kasih..sepanjang perjalanan aku memikirkan nasib pak cik tersebut yang gayanya seperti orang kampung...
Terima Kasih..Tinggalkan Link Anda.. ^_^

0 000 yang comey :

Catat Ulasan

terima kasih...

komentar Terbaek

Get widget here
Copyright© All Rights Reserved Pinangdansireh.Blogspot.Com