Selasa, 5 Julai 2011

Elakkan Pukau...

salam readers my blogs...

helloo....ada sakit kaa...tak?? oklah semoga anda semua sihat maa....disini aku nak cerita aktiviti aku 2/3 hari nie....ho..ho...aku balik semula memancing ikan...bukan memancing laut atau sungai pun..aku memancing longkang jer..he..he..paritlah....ya aku memancing di parit.saper penah datang kawasan sabak bernam mesti tau..maklumlah kat sini banyak sawah padi jadi ikan pun banyak.aku memancing ikan darat jer seperti haruan, ikan keli, puyu n sepat....tapi sepat tak makan pancing ya..mulut dia kecik dia hanya makan umpan cacing merah dan mata pancing tu pun kena kecil jugak lah..biar lah ngam dengan mulut dia tu...walau ikan puyu tu berduri tapi aku suka layan memancing ni..aku bukan nak makan ikan ni aku pancing simpan dalam aquarium aku..dah penuh dah tu...sebenarnya ikan puyu ni ada gunanya juga...menurut orang2 tua ikan puyu ni boleh jaga rumah tau..seperti mengelakkan kena pukau..tak tau lah benda nie betul ker tak..tapi sedikit sebanyak aku percaya jak...hah korang nak tak ikan tu..datang umah aku ambik..aku bagi free jek..

kawasan parit aku memancing..


ini lah ikan puyu..saper tak kenal tu..

Go to fullsize image
aku guna umpan cengkerik jer..Tq Pak goole..

Terima Kasih..Tinggalkan Link Anda.. ^_^

0 000 yang comey :

Catat Ulasan

terima kasih...

komentar Terbaek

Get widget here
Copyright© All Rights Reserved Pinangdansireh.Blogspot.Com