Ahad, 7 Ogos 2011

Susah tau jadi cikgu nie...

Selamat Sejahtera wahai blogger semua...

Hari nie aku buat entry triple....ha..ha...sebelum nie aku sedikit sibuk dengan kerja2 sekolah dan tugas2 peribadi...wah macam sibuk sangat lah pulak kan..mengalahkan Perdana Menteri...Negara kita sudah semakin maju maka sistem pengajaran dan pembelajaran di negara kita pun perlu berubah...aku rasa bukan setakat cikgu2 jer yang menghadapinya malahan semua orang yang berkerja mempunyai banyak beban tugas yang perlu dihadapi...



Tetapi aku nak menegaskan bukan aku bersungut sebab kerja terlalu banyak cuma nak membuka mata sesetengah pihak yang mengatakan tugas guru itu mudah...pada masa kini tiada lagi kerja yang mudah..kalau ada yang kata mudah tu disebabkan oleh orang tu sendiri yang tak membuat kerjanya...ha..ha..

jadi guru ni seronok tau..sebab guru nie serba boleh..semua tugas2 guru boleh buat..antaranya menjadi ;-

doktor >>> mencatat rekod kesihatan murid dan pemakanan murid..merawat murid2 yang demam, sakit perut atau luka sebab terjatuh yg disebabkan oleh murid itu sendiri..

Polis >>> mengesan dan menangkap murid yang bermasalah..mencari pencuri barang2 rakan yang hilang..

kerani >>> mencatat kedatangan dan menyemak markah murid..memasukkan data murid ke dalam komputer..dan mengisi pelbagai jenis borang/ buku seperti PLBS,SBOA, Kad kemajuan,PATS dan macam2 singakatan lagi..

sebenarnya banyak lagi tugas guru yang malas aku nak sebut semua seperti jurihias,kaunselor,akauntan, penjaga stor, pengawal lalu lintas, jurulatih dan macam2 lagi..apa pun kita msti lah ikhlas dengan tugas yang kita laksanakan..
Terima Kasih..Tinggalkan Link Anda.. ^_^

0 000 yang comey :

Catat Ulasan

terima kasih...

komentar Terbaek

Get widget here
Copyright© All Rights Reserved Pinangdansireh.Blogspot.Com