Isnin, 23 Oktober 2017

Tokong Chin Swee,Genting Highlands

Selamat Sejahtera...

hai kawan-kawan..cuti sek buat apa ya..huhu..saya duduk genting lah,,syukur adik nak menghantar kami balik ke Genting menemui suami tersayang..hahaha..

Selepas suami habis kerja apa lagi lah..ajak lah suami berjalan-jalan ke Tokong Chin Swee kat Genting ni..Huhu..seram beb berjalan2 kat sini...sebab kat aras bawa tu dia ada menceritakan pasal pengadilan di neraka-neraka lah lebih kurang..kat situ ada patung2 yg seram seperti patung syaitan,patung tukang potong kepala,patung yg menjatuhi hukaman..lebih kuranglah.. masa lalu situ tiba-tiba jadi pening kepala pula sebab patung tu menyeramkan..ada yg terjelir lidah lah..huhu...Kawasan itu dinamakan sebagai 10 Chamber Of Hell.

Kalau dah singgah sini cubalah baca2 kat papan maklumat tu.. mendiang Tan Sri Lim Goh Tong telah membelanjakan 3.2 juta untuk mengindahkan tokong ini.. Patung mendiang pun turut ada di situ. Jgn lupa baca sejarahnya ya di papan maklumat.. 

Pesanan saya...bagi yang beragama Islam dan lain-lain selain dr agama Buddha kita boleh datang ke sini untuk melihat keseniannya.. yang penting kita menghormati tempat ini kerana ini merupakan salah satu tempat beribadat.

sekian..😃







Terima Kasih..Tinggalkan Link Anda.. ^_^

0 000 yang comey :

Catat Ulasan

terima kasih...

komentar Terbaek

Get widget here
Copyright© All Rights Reserved Pinangdansireh.Blogspot.Com