Rabu, 30 Januari 2013

Bahayanya penyakit yang dialami wanita...


selamat sejahtera...

( Baca dalam nada serius ya)....Sejak kebelakangan ini saya telah rajin pula membaca page Dr hamid Arshat Jadi apa yang saya dapati setiap hari doktor akan meletakkan gambar-gambar yang telah berlaku kepada wanita. So itu amat menakutkan bagi saya dan saya telah pun terfikir untuk merubah cara hidup saya. Mengikut nasihat yang doktor berikan antara ialah pengambilan supplement seperti asid folik, EPO dan cuba menjaga pemakanan saya memandangkan saya ni berisiko menghidapi penyakit2 yang dinyatakan oleh doktor.. Jom tengok gambar nie...
sumber: page Dr Hamid

sumber : page dr hamid
Masalah gangguan hormon dikalangan wanita kian meningkat. Gangguan ini menimbulkan kesetidak imbangan antara hormon estrogen dan progesterone. Berlebihan estrogen menimbulkan berbagai2 penyakit termasuk fibroid adenomyisis endometriosus kanser rahim kanser payudara dan banyak lagi penyakit. Punca2 ialah kegemokan, stress, umor melebihi 40 tahun, makanan yg mengandungi phytoestrogen, toksin2 dari pesticide dan lain2 kimia yg menimbulkan xenoestrogen. Pesakit ini gemok dan mengalami perdarahan banyak dan berpanjangan hingga pucat dan kurang darah. Telah buat D&C tapi lega buat sementara saja. Akhirnya saya bedah buang rahim. Saya dapati oenyakit endometrial hyperplasia/polyps , syukur bukan kanser, umor 45 tahun ada 2 anak." Dr. Hamid Arshat

Terima Kasih..Tinggalkan Link Anda.. ^_^

0 000 yang comey :

Catat Ulasan

terima kasih...

komentar Terbaek

Get widget here
Copyright© All Rights Reserved Pinangdansireh.Blogspot.Com