Sabtu, 28 Disember 2013

Redha...babyku pergi jua...


Selamat sejahtera...

Akhirnya kami mengambil keputusan untuk mencabut alat bantuan pernafasan yang dipasang pada baby..  Pada malamnya aku menelefon ibu dikampung untk memberitahu keputusan kami. Ibu dan ayah menyokong jika sudah itu takdirnya. Cuma masalah kami tak kuat semangat untuk mendukung baby untuk di bawa pulang ke kampung. Jika aku dan suami sudah tentu sepanjang perjalanan kami akan menangis.. Maka ayah bersetuju untuk datang ke JB dari Pahang untuk membantu membawa pulang babyku.. Keesokkan paginya kami berjumpa dengan doktor yang bertugas.. Doktor yang bertugas memberi penerangan kepada kami.. Aku memang tak boleh bercakap sepanjang berjumpa doktor..hanya tangisan sahaja yang mampu aku keluarkan.. setiap penerangan doktor aku dengar dengan teliti dan tangisan..Doktor ada bertanya adakah kami ingin menunggu semasa proses mencabut oksigen,adakah aku mahu mendukung baby terlebih dahulu.. Kami menolak setiap untuk melihat proses mencabut oksigen dan mendukung baby.. Aku tak kuat untuk melakukannya.. Akhir pada jam  11.15 pagi baby pergi meninggalkan kami...Jam 1petang segala urusan di bilik mayat selesai...Kakak sulungku yang mendukung baby untuk dibawa pulang ke kampung.. Aku tidak menangis sepanjang perjalanan cuma ketika sampai di kampung apabila ramai sanak saudara dan keluarga mertuaku mula memenuhi rumah..



Terima Kasih..Tinggalkan Link Anda.. ^_^

0 000 yang comey :

Catat Ulasan

terima kasih...

komentar Terbaek

Get widget here
Copyright© All Rights Reserved Pinangdansireh.Blogspot.Com